Akreditace MV AK/PV-733/2013
Komu je program určen:
Vedoucím úředníkům krajů, magistrátních měst, obcí s rozšířenou působností a ostatních obcí.
Co získáte pro praxi:
Všechny potřebné základní informace o řízení týmové práce
Obsah programu:
Týmová spolupráce na úřadu
- jedna z klíčových kompetencí
- týmová práce a její charakteristiky, v čem se liší pracovní skupina a pracovní tým, synergický efekt, rozdíly mezi dobrými a špatnými týmy
- jak mohou dobré pracovní týmy a týmová spolupráce přispět k efektivitě práce ve veřejné správě
Prvky skupinové dynamiky a skupinový tlak
- působení souboru nejrůznějších hybných sil a protisil a působení vnějších sil a faktorů v každé skupině
- pozitivní a negativní vliv skupinového tlaku a jeho zvládání při výkonu vedoucí funkce (vedení týmu)
Vedení týmů
- cíle a normy týmu a práce s nimi, týmová pravidla, reakce na porušování týmových pravidel
- manažerské styly při vedení týmů a způsob přijímání rozhodnutí v týmu, situační kontext
- motivace a stimulace týmu, Maslowova pyramida potřeb, Herzbergrova dvoufaktorová teorie pracovní motivace, demotivace
- komunikace v týmu, vnější a vnitřní faktory ovlivňující vnímání, emoce, vnitřní motivy a minulá zkušenost, základní komunikační vzorec, sociální zpětná vazba
Struktura a stavba týmu, podskupiny, pozice a role
- formální a neformální struktura, zákonitosti vzniku podskupin, umění dobře sestavit tým
- zařazení člena týmu do oficiální struktury, typologie týmových rolí od Belbina
Fáze vývoje týmu
- jednotlivé fáze vývoje týmu
- atmosféra ve skupině a způsoby její ovlivňování
Týmové bloky a principy týmové práce
- oblasti, ve kterých se nejčastěji vyskytují týmové bloky a jak je překonávat
- principy týmové práce, proces řešení problémů týmovou prací, charakteristické vlastnosti dobře fungujícího týmu
Rozsah:
1 den, 8 výukových hodin