Komu je program určen:
Pro pracovníky obchodního oddělení a obchodní zástupce, kteří jsou v přímem kontaktu s klienty a v praxi realizují obchodní jednání, jejichž nedílnou součástí je i vyjednávaní o ceně.
Co získáte pro praxi:
- Dozvíte se více o sobě a svých obchodních dovednostech a jak je zlepšit
- Naučíte se lépe komunikovat s klientem a chápat jeho potřeby
- Naučíte se používat obecný model vyjednávání v problematice vyjednávání o ceně a dle typu situace a klienta
- Naučíte se jak správně prezentovat svou pozici a vhodně argumentovat. Naučíte se překonávat námitky klienta a jak dospět k dohodě o ceně
Obsah programu:
- Osobnost klienta a přizpůsobení vyjednávače
- Komunikace s klientem, verbální, neverbální, včetně aktivního naslouchání
- Obecný model vyjednávání a jeho aplikace ve vyjednávání o ceně
- Zvládání konfliktů, základy asertivity a obchodní psychologie
- Fáze obchodního rozhovoru a jeho kritická místa:
- příprava
- informace o vstupní situaci
- práce s informacemi
- prezentace a ověření výchozích pozic
- zásady správné argumentace
- vlastní návrh
- překonávaní námitek
- geneze konfliktu a jeho zvládaní
- dohoda a ukončení vyjednávaní
- Orientace na dlouhodobý vztah
- Vlastní hodnocení jednání, záznam a vyhodnocení příležitostí ke zlepšení
- interaktivní trénink – learning by doing
- modelové situace vycházející z:
- hraní rolí
- zpětná vazba ze strany skupiny i lektora
- analýza videozáznamů získaného z modelových situací
- moderovaná diskuse
Lektoři:
Rozsah:
2 dny