Nerozumějí techničtí pracovníci řeči ekonomů a finančníků?
Jsme připraveni Vám nabídnout několik typů seminářů, aby porozumění mezi techniky a ekonomy se mohl stát běžnou normou ve Vaší společnosti:
- Finance pro nefinanční manažery
- Kalkulace jako základ nákladového řízení firmy
- Finanční HMP návrh
Víte kolik ve skutečnosti stojí prováděné výkony – řídíme naše ceny nebo ceny řídí nás?
Kvalitní kalkulační systémy, volba optimálních kalkulačních metod, lokací společných nákladů je primárním základem, abychom měly cenu našich výkonů pod kontrolou – jsme schopni Vám v tom pomoci zkušenostmi z tuzemských i zahraničních firem
Známe své postavení a trhu a příčinné souvislosti? Jsme schopni odpovědět na několik jednoduchých otázek nebo pouze intuitivně odpověď tušíme ?
- Kolik máme stálých a potencionálních odběratelů?
- V kterých oblastech sídlí, resp. žijí?
- V čem spočívá jejich konkrétní potřeba a z čeho se dá odvodit?
- Jakými výrobky je v současné době potřeba kryta?
- Kde zákazník tyto výrobky kupuje (odbytové cesty)?
- Jak se liší odběratelé podle produktů?
- Mohou snadno přejít ke konkurenci?
- Jaký je časový úsek mezi příjmem poptávky resp. objednávky a zpracováním nabídky resp. uzavřením smlouvy? jak vypadá reklama v podniku?
- Jak se snažíme skrze reklamu odlišit od konkurence?
- Co v ní zdůrazňujeme?
- Kolik prostředků uvažujeme vynakládat na reklamu u nového produktu, kolik vynakládáme nyní?
- Jaké dodací a platební podmínky nabízíme zákazníkům – forma platby, lhůta splatnosti, zálohy?
- Podle jakých kritérií se zákazník obvykle rozhoduje o koupi (cena, dodací lhůta, užitné vlastnosti, úspory, návratnost,atd.)?
- Ví při koupi, za jak dlouho se mu investice vrátí?
- Které faktory (jako úspory, technické a aplikační vlastnosti nebo státní podpory) ovlivňují, resp. budou ovlivňovat poptávku v současné době a v budoucnosti?