Standard We invest in People je jedinou mezinárodně uznávanou normou v oblasti systémového rozvoje lidských zdrojů, jejíž zavedení organizaci zajišťuje výjimečnou schopnost strategicky zdokonalovat svou činnost, naplňovat definované poslání a vize, za efektivní a účinné podpory vlastních zaměstnanců. O udělení certifikátu We invest in People rozhoduje tzv. Recognition panel – sdružení nositelů tohoto ocenění se sídlem ve Velké Británii.
Principy řešení:
- Plánování jasných, všem srozumitelných podnikatelských cílů propojených s cíli zaměstnanců a jejich rozvojem.
- Aktivity směřující k naplnění definovaných cílů, včetně schopnosti manažerů efektivně vést, řídit a rozvíjet své zaměstnance, vtahovat je do hry a dosahovat výsledků.
- Hodnocení výsledků vzdělávání a rozvoje ve vazbě na plnění definovaných cílů a zdokonalování celého systému.
Pro koho je standard WIIP určen:
- Firmy a instituce různého zaměření
- Úřady
- Ministerstva
Cílem je zvýšit výkonnost těchto organizací, prostřednictvím efektivně fungujícího systému rozvoje lidských zdrojů, slaďujícího potřeby organizace a jejich zaměstnanců.
Již samotná cesta za tímto cílem pozitivně ovlivňuje vnitřní klima podniku, a projevuje se i navenek v lepší úrovni poskytovaných služeb a tím i ve vyšší spokojenosti klientů. Není totiž pochyb o tom, že vzdělaný, motivovaný a celkově spokojený člověk pracuje a komunikuje s okolím mnohem lépe než ten, kdo dochází do zaměstnání s obavami či nechutí a žije s pocitem, že jeho práce nikoho nezajímá a od svých nadřízených nedostává konstruktivní zpětnou vazbu.
Jde o spojení podnikatelského myšlení, excelentního systému RLZ s lidským přístupem.
Doba implementace:
- Průběžná, metodická, vzdělávací a konzultační podpora při zavádění a hodnocení dosažených výsledků: 6 – 24 měsíců.
- Certifikační audit s dotazníkovým šetřením a osobními pohovory: 2 – 4 dny.
- 1/2 denní workshop k udělení standardu a další práce s ním.
Přínosy zavedení standardu WIIP
- Vyšší výkonnost
- Vyšší kvalita a efektivita poskytovaných služeb
- Urychlení zavádění změn
- Pocit větší sounáležitosti zaměstnanců s organizací
- Nižší náklady náborového procesu
- Přesnější kritéria hodnocení výkonnosti a dosahovaných výsledků
- Efektivnější komunikace
- Vyšší motivace zaměstnanců
- Nárůst týmové práce
- Efektivní budování partnerských sítí
Co Vám nabízíme:
Poskytnutí základních informací a předání znalostí o WIIP, jeho kritériích, logice zavedení i hodnocení.
Metodickou, vzdělávací a konzultační pomoc při implementaci standardu hodnocení dosažených výsledků
Nezávazné hodnocení současné úrovně úřadu v porovnání se standardem WIIP a vlastní zkušeností se zaváděním standardu. (Jsme nositelé zlatého odznaku WIIP a další dva úřady jsme ke zlatému odznaku přivedli).
Organizování kulatých stolů a výměnných setkání nositelů standardu WIIP (Exchange meetings).
Zpracování projektů implementace WIIP, včetně žádostí o jejich spolufinancování ze strukturálních fondů EU.
Významní klienti, které jsme přivedli k získání certifikátu WIIP:
- DHL Express s. r. o.
- IMI International – Norgrén CZ
- Kovárna VIVA (stříbrný odznak)
- Navláčil stavební firma, s.r.o.
- Retigo s. r. o.
- Úřad regionální rady Moravskoslezsko (zlatý odznak)
- Úřad regionální rady Jihovýchod (zlatý odznak)
- Úřad regionální rady Střední Morava
- ZKL a.s. a řada dalších…
Odpovědný konzultant:
Ing. Zdeněk Michálek, certifikovaný poradce IIP
Tel: +420 606 760 130
E-mail: zmichalek@hmpartners.cz