Kurz s akreditací MŠMT ČR, MSMT-22103/2014-1/590
Komu je program určen:
Kurz je určen všem zaměstnancům, kteří se v rámci svého kariérového růstu na tyto pracovní pozice připravují.
Co získáte pro praxi:
Po absolvování kurzu se absolvent bude orientovat v související terminologii:
Umí definovat:
- důvod vzniku, cíl a přínos konkrétního projektu a vysvětlit rozdíl mezi cílem a přínosem
Umí vysvětlit a na konkrétním příkladu aplikovat:
- trojimperativ projektu, životní cyklus projektu, metodu logického rámce
- projektu, řízení zainteresovaných stran v projektu, aplikovat principy tvorby organizační
- struktury projektu; Vysvětlit postup a na konkrétním příkladu aplikovat plán projektu.
Obsah programu:
- Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
- Řízení integrace projektu
- Řízení rozsahu projektu
- Řízení časového rámce projektu
- Finanční řízení projektu
- Finanční řízení projektu
- Řízení jakosti projektu
- Řízení rizik projektu
- Řízení změn v projektu
- Řízení zdrojů projektu
- Řízení informací a dokumentace v projektu
- Vedení projektového týmu – týmová práce, motivace, komunikace
Metody výuky a způsob poskytnutí zpětné vazby:
Interaktivní výklad s diskusí
V rámci výkladu budou postupně probírána jednotlivá témata, která se mohou vyskytnout v praxi; pro účastníky bude vytvořen prostor pro diskusi k poznatkům, zkušenostem, nejasnostem; cílem diskuse je osvojit si hlouběji nové poznatky.
Příklady z praxe a řešení případových studií
Trénink bude řešit konkrétní situace účastníků z pracovního procesu. Formou diskuse účastníků pod vedením lektora bude prováděno jejich hodnocení a budou hledány optimální postupy.
Ve dvojicích budou zadány případové studie k vyřešení v omezeném čase. Po skončení této aktivity budou mít účastníci prostor si zapsat své poznatky o vlastním způsobu řešení, o tom, co se v dané situaci naučili.
Identifikace společných problémů a výběr klíčových témat pomocí brainstormingu
Lektor pobízí účastníky k zamyšlení nad příčinami, které v souvislosti se sebeorganizací vedou k jejich neefektivitě.
Lektor pomocí koučovacích otázek navádí účastníky k vytyčení zásadních problémů a konkrétních situací, na které je třeba se v rámci tréninku pro dosažení požadovaných změn u účastníků zaměřit.
Představení teoretických východisek (výklad) s ukázkou
Moderovaná diskuse
Lektor reaguje na výše společně určené situace či problémy krátkými teoretickými vstupy a s využitím koučovacích technik pobízí k diskusi mezi účastníky, přičemž plně dbá na to, aby se neodchýlili od tématu.
Zároveň doplňuje diskusi návody z praxe, jak hospodařit s časem.
Propojení výuky s praktickým nácvikem na reálných projektech
Závěrečná zkouška realizována autorizovanou osobou dle zákona č. 179/2006 Sb.
(v souladu s aktuálně platným hodnoticím standardem profesní kvalifikace).
Lektor:
Tým lektorů a trenérů společnosti HM PARTNERS s.r.o.
Rozsah a termín:
20 dnů, celkem 160 výukových hodin.
Účastníci obdrží osvědčení s akreditací MŠMT ČR s celostátní platností
Místo realizace:
Dle dohody