Kurz s akreditací MŠMT ČR, MSMT-13458/2014-1/417
Komu je program určen:
Kurz je určen středním a vrcholovým manažerům a zaměstnancům, kteří se v rámci svého karierového růstu na tyto pracovní pozice připravují.
Co získáte pro praxi:
Po absolvování kurzu absolvent získá nebo si rozšíří znalosti a dovednosti:
- koncepčního a strategického řízení organizace a využívat angažovanosti zaměstnanců ke zlepšení fungování firemních procesů ve společnosti
- managementu lidských zdrojů pro řízení podniků a organizací
- procesního řízení jako základ pro zvyšování výkonnosti v organizacích
- systému marketingového plánování, jeho významu a vzájemných souvislostí, zlepšit obchodní dovednosti
- prosazovat a zavádět inovace ve všech sférách činnosti firmy (výroba, procesy, organizace a styl řízení, lidé)
- orientovat se v oblasti finančního řízení, čtení účetních závěrek a finančních ukazatelů nástrojů pro řízení finanční stability podniku, podnikových financích, finančním řízení, finančních ukazatelích
- uplatňovat řídicí, komunikační a prezentační manažerské dovednosti
Obsah programu:
Strategické řízení (2 dny)
- Úvod, cíle a přínosy strategie
- Klasický strategický management
- Spirálový management
- Další přístupy – Balanced scorecards, Modré oceány, EFQM
- Postup přípravy strategie
- Řízení realizace strategie, reporting
Řízení lidských zdrojů (2 dny)
- Personální strategie, personální plánování, odpovědnosti
- Výběr a adaptace zaměstnanců
- Hodnocení a rozvoj zaměstnanců
- Motivace, odměňování a výkon
- Zvyšování angažovanosti
- Flexibilní formy práce, outsourcing
Procesní řízení (2 dny)
- Proces, jeho vstupy a výstupy, funkční a procesní řízení, typy procesů
- Procesní mapy, diagramy
- Modelování procesů
- Operativní řízení procesů
- Metody pro zlepšování procesů
- Zavádění procesního řízení
Marketing a prodej (2 dny)
- Marketingová a obchodní strategie
- Sběr dat, SWOT
- Marketingový mix
- Obchodní plán
- Podpora prodeje
- Prodejní dovednosti
- Reporting, zpětná vazba
Manažerské finance, reporting a controlling (2 dny)
- Finanční výkazy – rozbor výkazů a jejich vzájemných vazeb, manažerské výkazy
- Obchodně-finanční plán – tvorba a vazby
- Finanční řízení podniku – vztah financí a ostatních součástí firmy (marketing, prodej, výroba, atd.)
- Optimalizace struktury financování podniku – postupy, ukazatele
- Financování investic a investiční rozhodování – výpočet doby návratnosti, diskontovaného cash-flow, ukazatelů NPV, IRR pro úvěrové a dotační schvalovací procesy
- Finanční controlling, reporting – druhy, postupy, implementace, využití
Řízení inovací a změn (2 dny)
- Změna jako součást doby, připravenost na změny
- Vnímání procesu změny a jeho fáze, postoje člověka, komunikace
- Změnové projekty – logický rámec, cíle, WBS, harmonogram, rozpočet, rizika, projektové listy
- Řešitelské týmy – skladba, role členů, zapojení externistů
- Řízení procesu změny, motivace týmu, řízení týmových setkání, řízení úkolů
- Řízení změnové dokumentace
- Odpor ke změně, jeho příčiny a jejich odstranění
- Ukončení a vyhodnocení změny, udržení výsledku změny
- Organizační začlenění řízení změn ve firmě
Komunikační dovednosti (1 den)
- Proces komunikace
- Aktivní naslouchání
- Asertivní komunikace
- Vedení diskuze
- Komunikační bariéry a jejich překonání
Manažerské prezentační dovednosti (1 den)
- Cíle prezentace
- Příprava prezentace, struktura, myšlenkové mapy
- Vlastní prezentace, software, pomůcky
- Postoje, mimika, gesta
- Řízená diskuze, závěr
Řídící dovednosti (1,5 dne)
- Role manažera
- Typologie osobnosti
- Situační management
- Efektivní zpětná vazba
- Efektivní vedení týmů
Stress management
Lektor:
Tým lektorů a trenérů společnosti HM PARTNERS s.r.o.
Rozsah a termín:
16 dnů, celkem 124 výukových hodin
Účastníci obdrží osvědčení s akreditací MŠMT ČR s celostátní platností.
Místo realizace:
Dle dohody