Akreditace MV AK/PV-729/2013
Komu je program určen:
Vedoucím úředníkům krajů, magistrátních měst, obcí s rozšířenou působností a ostatních obcí.
Co získáte pro praxi:
Po skončení kurzu budou znát, jak osobnost vedoucího úředníka ovlivňuje efektivní výkon veřejné správy.
Seznámí se se zásadami pro úspěšné vedení lidí a jednání s klienty, zjistí svůj komunikační styl a z něj vyplývající vztahy s jednotlivými osobnostními typy.
Obsah programu:
Interakce při výkonu veřejné správy
- jednorázová a opakovaná interakce, kontakty, vztahy, role vnějších znaků osobnosti a role vnitřních charakteristik osobnosti, úspěch v povolání vedoucího úředníka
Struktura vedoucí osobnosti a osobní kvalita
- co je to osobnost, proč bychom měli znát poznatky týkající se osobnosti, osobnostní vlastnosti a jejich vliv na výkon povolání vedoucího úředníka (manažera), osobní kvalita, vize úspěšného vedoucího úředníka
Role vedoucího úředníka a práce se svou rolí
- vytváření vhodného prostředí pro výkon úřednické profese, rozdíly mezi manažerskou prací ve veřejné správě a komerční sférou
- komunikace jako základ všech kontaktních povolání, individuální komunikační styly z hlediska osobností komunikačního procesu, kompatibilní a toxické vztahy, způsob jednání s jednotlivými typy
Etické jednání a chování vedoucího úředníka
- integrita osobnosti – základ pro etické jednání a chování, principy řízení etiky ve veřejné správě, etická infrastruktura, etické kodexy
- neetické jednání, korupce
- sociální odpovědnost vedoucího úředníka
První dojem a osobní image
- síla prvního dojmu, způsob jeho vytváření, nedostatek času pro působení mluveného slova, utváření osobního image, význam osobního image při vedení lidí, umění správně odhadnout lidi
- základy společenské etikety, společenské chování
- etiketa (bonton), normy chování, životní role, status sociální pozice, etiketa pro každý den, ukázky porušování základních pravidel jednání a chování ve společnosti
Rozsah:
1 den, 8 výukových hodin