Účel
ČR je členem Evropské unie, tedy ve velmi intenzivní konkurenci. Důležitý však je také globální pohled, a tedy konkurenceschopnost světová (vers.USA/Amerika, Japonsko/Asie). Jejími nositeli jsou evropské excelentní firmy. Přispět k tomu, aby takových firem bylo co nejvíce chce i Evropská nadace pro management kvality (EFQM – European Foundation for Quality Management). Nástrojem je EFQM Excellence Model včetně pravidelného (sebe)hodnocení firem, podpořené (i v ČR) programy oceňování výkonnosti a benchmarkingem.
Hlavní rysy
Kroky k sebehodnocení a rozvoji dle EFQM
- Školení top a dalších odpovědných manažerů a úvodní hodnocení pomocí zjednodušeného dotazníku
- Workshop k výsledkům a vytvoření metodiky a akčního plánu
- Sepsání sebehodnotící zprávy a její posouzení
- Workshop k výsledkům vytvoření akčního plánu (opakující se roční cyklus)
- Rozvoj podle vytvořeného akčního plánu a neustálé zlepšování.
- (Zapojení se do programu Oceňování výkonnosti firem)
- (Zapojení se do Národní ceny ČR za jakost)
- (Zapojení se do Evropské ceny za jakost)
Principy řešení
- EFQM Excellence Model není ISO
- Sebehodnocení není odpovědností manažera jakosti, ale vrcholového manažerského týmu.
- Důležitá je pravidelnost sebehodnocení.
- Sebehodnocení lze provádět i bez formálního zájmu o zapojení se do programu oceňování či Ceny za jakost.
Přínosy
Pravidelné sebehodnocení dle EFQM přináší:
- trvalé zlepšování (vč. zlepšení komunikace a chápání strategie firmy)
- odbourání „Potěmkinových vesnic“ v rámci ISO 900x
- možnost budovat excelentní organizaci nebo podnik světové třídy a stát se nejlepší praktikou či „best-in-class“, od které se mohou učit ostatní
- pozitivnější přístup k benchmarkingu
Naše role
Jako konzultační firma nabízíme:
- poskytování znalostí
- spolupráci při zpracování sebehodnotící zprávy
- výcvik strategických manažerů a členů strategických týmů
- vedení benchmarkingových studií
- přípravu a moderování interních (sebe)hodnotících mítinků a pomoc s prováděním následných změn
- zapojení do programů oceňování
Obchodní informace
Doba zavedení:
- 2 dny úvodní seminář s dotazníkovým hodnocením pro skupinu max. 12 (top) manažerů a členů realizačních týmů.
- Individuálně další cca. 3-5 konzultačních a dnů ke tvorbě sebehodnotící zprávy
- 3 dny k prezentaci sebehodnotící zprávy a tvorbě akčního plánu
- Podpora při realizaci akčního plánu podle potřen klienta
Garant semináře:
Ing. Zdeněk Michálek, email: zmichalek@hmpartners.cz, mobil: +420 606 760 130