Komu je program určen:
Všem zaměstnancům napříč organizací
Co získáte pro praxi:
- Poznáte zákonitosti fungování týmu
- Naučíte se využívat komunikačních dovedností pro lepší spolupráci v pracovních týmech
- Porozumíte faktorům a podmínkám pro uplatňování týmové práce
- Naučíte se používat dovednosti a nástroje podporující efektivní využívání týmové práce
Obsah programu:
1 den
Podstata týmové práce
- Tradiční organizace práce x týmová práce; od pracovní skupiny k týmu; výhody a úskalí týmové práce
- Kdy a jak využívat týmovou práci
- Typizace problémů, situací a úrovně firemní kultury pro účelné nasazení týmové práce
- Sestavování týmů
- Druhy týmů; výběr členů týmu; týmové role a jejich přínos
- Role vedoucího týmu pro úspěšné řízení týmové práce
- Role a dovednosti vedoucího v procesu budování a formování týmů; dosahování synergického efektu
2 den
Komunikace v týmu a vně týmu
- efektivní komunikace jako proces přenosu informací
- bariéry v komunikaci;
- typy komunikace a osobnostní komunikační typy;
- komunikační dovednosti: naslouchání, empatie, kladení otázek, sumarizace, argumentace, zpětná vazba, řeč těla; asertivní komunikace
- styly a techniky řešení konfliktů;
- rozhodování v týmu – dosahování konsensu
Jak se týmy vyvíjejí
Vývojové fáze rozvoje týmu:
- formování
- bouření
- normování
- plný výkon
Jak měřit efektivitu týmové práce
- Nástroje a techniky k monitorování a měření efektivity týmové práce
- Metody týmové práce
- Metody pro týmové řešení problémů: identifikace a definice problému; analýza problému; návrh řešení problému; implementace prioritního řešení
- Vyhodnocení dosažení cílů a očekávání od kurzu; individuální plány rozvoje komunikačních a týmových dovedností
Lektoři:
RNDr. Petr Kala, Mgr. Miroslav Pavel, Mgr. Michal Podžorný, Ing. Lumír Pektor
Rozsah:
2 dny